بیوگرافی +عکس


کوروش یغمایی (زادهٔ ۱۲ آذر ۱۳۲۵) نوازنده، خواننده و آهنگساز و تنظیم کننده ایرانی بوده و نوازندهٔ چیره‌دست گیتار الکتریک میباشد. همچنین در رشتهٔ جامعه‌شناسی تحصیل کرده‌است.

کوروش یغمایی بانی و بنیانگذار موسیقی راک در ایران است که به عنوان یکی از 50 راکر اول دنیا انتخاب شده است. کوروش یغمایی موسیقی راک را همگام با بانیان این نوع موسیقی در جهان یعنی گروه‌های رولینگ استونز و بیتلز وارد ایران کرد و موسیقی راک ایرانی را بنیان نهاد.

کوروش در سال ۱۳۲۵ در شاهرود و در خانواده ای کاملاً هنری متولد شد که خانواده وی در همان دوران کودکی برای پیشرفت هرچه بیشتر او به تهران مهاجرت می کنند. او ده ساله بود که پدرش سنتوری را به او هدیه کرد و با اصرار خانواده، نوازندگی را با ساز سنتور آغاز کرد که نتیجه آن پیشرفت درخشان او پس از پنج سال، در عرصه موسیقی سنتی و نوازندگی سنتور بود. در سن پانزده سالگی شروع به نواختن گیتار کرد که همواره ساز مورد علاقه اش بود و پس از مدتی با گروه های راکی که خود تشکیل می داد، بصورت رسمی وارد حرفه ی موسیقی شد. چندی بعد هنگامی که گروه های حرفه ای راک اروپایی برای اجرای برنامه به ایران می آمدند و با استعداد او در نوازندگی گیتار روبرو می شدند، از او برای نواختن لید گیتار و مهاجرت به کشورشان برای ضبط صفحه در سطح جهانی دعوت می کردند.

کوروش یغمایی در سال آخر دانشگاه بسر می برد که اولین کار حرفه ای خودش را در زمینهٔ آهنگسازی، ارکستراسیون، نوازندگی و خوانندگی منتشر کرد که به دلیل دارا بودن استانداردهای جهانی، به خارج از مرز ها نفوذ کرده و با اجراهای متفاوتی روبرو شد.

از سال ۵۸ به مدت ۱۷ سال پخش صدای کوروش ممنوع شد. در این مدت او در زمینه داستان های کودکان (نوار و کتاب) و ارائه آلبوم دیار و در ادامه با تدریس گیتار زندگی را سپری می کرد. پس از هفده سال اولین آلبوم با آواز او با نام سیب نقره ای منتشر گردید. آخرین آلبوم کوروش یغمایی «بازگشت از حاشیه» (به انگلیسی:Back From the Brink) نام دارد که در سال ۱۳۹۰ توسط شرکت معتبر استونز ثرو در آمریکا پخش شد. این آلبوم شامل بهترین آثار کوروش یغمایی قبل از سال ۱۳۵۷ می باشد که موفقیت های بسیاری از جمله نقدهای مثبت و تحسین بسیاری از نشریات بزرگ جهان را در پی داشت.

کوروش یغمایی دارای دو برادر با نام‌های کامران و کامبیز است که در موفقیت در عرصهٔ موسیقی راک با او شریک بودند. همچنین او در سن ۲۰ سالگی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج سه فرزند با نام‌های کاوه، کامیل و ساتگین هستند که هر سه قدم در راه پدر گذاشتند.

کوروش یغمایی به همراه برادرانش کامران و کامبیز

فرزندان کوروش یغمایی

کاوه

کامیل

ساتگین

چ

 



نظرات شما عزیزان:

رضا
ساعت17:44---12 مهر 1392
ایول داش
راستی کاوه یغمایی بعد آهنگ خیابون یک طرفه
قرار نیست دیگه آهنگ بده بیرون!!!
مردیم از انتظار


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: بیوگرافی کوروش یغمایی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 12 مهر 1392برچسب:بیوگرافی, | 17:13 | نویسنده : AminDsperado |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.